Termeni si conditii

1. Acord intre Utilizator si Travos Travel (SC Travos Travel SRL)

1.1. Vă rugam citiți cu atenție acești termeni și condiții contractuali (Termeni și Condiții) înainte de a utiliza website-ul travos.md. Daca nu sunteți de acord sau nu acceptați, fară limitări sau calificări, Termenii și Condițiile acestui website, vă rugam să nu continuați accesarea website-ului.

1.2. Acest Acord ține loc de contract între Utilizator/Abonat (cumpărător sau vizitator al website-ului) și Travos Travel (SC Travos Travel SRL, societatea care operează website-ul).

1.3. Utilizând acest website sau comandând serviciile turistice online sau prin intermediul call center-ului sau email sau chat, sunteți de acord în totalitate cu acești Termeni și Condiții, fară nici o altă restricție.

1.4. Prin accesarea contului și utilizarea parolei personale Utilizatorul/Abonatul este responsabil pentru toate acțiunile care decurg din folosirea acestora. SC Travos Travel SRL nu poate fi făcută responsabilă pentru erorile survenite în urma neglijenței utilizatorului privind securitatea și confidentialitatea contului și parolei sale. Informațiile furnizate pentru înregistrare pe website trebuie să fie corecte. Optând pentru înregistrare, vă obligați să ne furnizați corect datele solicitate. Pentru corectarea sau actualizarea acestor date, accesați contul dumneavoastră.

2. Cadrul general și definiții

2.1. În cadrul acestei pagini web sunt publicate și promovate produse și servicii turistice, precum servicii de cazare, asigurări, transfer privat, bilete de avion provenite de la terți furnizori (Furnizori de servicii turistice) și pachetului de servicii de călătorie sau a serviciilor de călătorie associate provenite de la terți Turoperatori (Organizatori de pachete turistice) la anumite prețuri speciale. Aceste prețuri speciale sunt valabile pentru o anumită perioada de timp și pentru o anumită cantitate. Produsele/serviciile/pachetele turistice oferite pot fi achiziționate de către Utilizator/Vizitator/Abonat prin intermediul paginii web travos.ro sau prin email sau telefonic sau chat, respectând termenii și condițiile website-ului, pe care Utilizatorul/Vizitatorul le acceptă complet și necondiționat.

2.2. Rezervările și vânzările de bilete de avion sau oferte de tip city break ce au în componență bilete de avion, se supun Condițiilor Generale de Rezervare și Vânzare a Biletelor de Avion (la care se adaugă prevederile prezentului Contract).

2.3. Travos Travel acționează ca agent pentru terți furnizori cum sunt: liniile aeriene, hoteluri, touroperatori, companii de închiriat mașini, alții (Furnizori de Servicii Turistice). Travos Travel nu-și asumă nici o responsabilitate pentru produsele și serviciile turistice oferite de Furnizorii de Servicii Turistice.

2.4. Travos Travel oferă prin intermediul website-ului, informații cu titlu general, cu scop consultativ. Vă rugăm să rețineți că informațiile publicate pe website pot fi oricând modificate. Travos Travel nu poate garanta că informația prezentată pe website (incluzând fără limitare, tarife, descrieri, poze, facilitați, coordonate gps, adrese, categorii de hoteluri sau alte date) nu poate avea erori sau lipsuri, dar vom depune toate eforturile de a corecta informațiile ce pot fi corectate, imediat ce acestea ne-au fost aduse la cunoștință.

Definiții

Societatea: SC Travos Travel SRL, cu sediul social în Republica Moldova, MD-2008 mun. Chișinău, str. G. Alexandrescu, 9/B , ap.29, Email office@travos.md, telefon 0376 444 888, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J22/1329/2011, Cod Unic de Înregistrare RO28822125.

Furnizor: Furnizori de Servicii Turistice. Orice terță persoană, fizică sau juridică, ce pune spre comercializare propriile servicii turistice sau serviciile turistice ale altor furnizori, pentru care SC Travos Travel SRL prin intermediul website-ului travos.ro acționează ca agent revanzator. Toate serviciile turistice publicate pe travos.md sunt în funcție de disponibilitatea Furnizorilor de Servicii Turistice. Termenii și condițiile Furnizorului de Servicii Turistice (incluzând regulile de transport al pasagerilor impus de liniile aeriene, orele de intrare/ieșire din hotel, condițiile de anulare/modificare a serviciilor turistice) se vor aplica adițional Termenilor și Condițiilor acestui website. Anumite țări au inclus taxe de oraș ce pot varia între: 0.20 euro până la 7 euro /pers/noapte și acestea pot fi încasate doar de către hotel. În cazul intermedierii de către SC Travos Travel SRL a serviciilor de transport aerian, feroviar, naval sau rutier, acestea intră sub incidența reglementărilor impuse de transportator, SC Travos Travel SRL nu este rapunzătoare și nu poate fi trasă la răspundere de eventualele anulări sau modificări în structura de organizare a transportului. De asemenea, nu poate fi trasă la răspundere nici dacă aceste modificări influențează într-un fel sau altul pachetul turistic achiziționat de către client sau dacă aceste modificări pot duce la apariția de taxe suplimentare pentru realizarea pachetului turistic contractat. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră sub competența transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager și compania aeriană.

Utilizator: orice persoană fizică sau juridică care deține cont de utilizator și care accesează website-ul travos.md sau interacționează telefonic sau prin email cu SC Travos Travel SRL.

Vizitator/Abonat: orice persoană fizică sau juridică care accesează website-ul travos.md sau interacționează telefonic sau prin email cu SC Travos Travel SRL.

Cumpărător: orice Utilizator/Vizitator/Abonat sau orice altă persoană ce interacționează cu Travos Travel prin email, telefon, chat sau accesând website-ul travos.md și accesează ofertele publicate pe website sau achiziționează produsele sau serviciile turistice promovate.

Voucher: Documentul în format electronic ce confirmă achiziția serviciilor comandate pus la dispoziția cumpărătorului după efectuarea plății integrale a comenzii.

Ofertă: gama de poduse/servicii turistice, pusă la dispoziția utilizatorilor/abonaților/vizitatorilor prin intermediul website-ului travos.md;

Serviciile de masă și tipurile de cameră: Travos Travel se conectează cu mai mulți furnizori globali de servicii turistice, iar unele denumiri de camere sau servicii de masă sunt afișate în limba engleză. De asemenea pot exista și acronime precum: BB = Bed and Breakfast; HB = Half Board; AI = All Inclusive; UAI = Ultra All Inclusive; DBL = Dublă; SGL = Single etc.

3. Alți Termeni și Condiții generale aplicate serviciilor Travos Travel

3.1. Societatea, prin intermediul website-ului travos.md, a paginii de facebook, chat, email sau telefon, promovează produsele/serviciile turistice/pachetele de servicii turistice ce aparțin terților Furnizori de Servicii Turistice/Oragnizatori de pachete turistice, către utilizatorii/abonații website-ului, pentru o anumită perioadă de timp sau/și într-o anumită cantitate, în funcție de cum sunt stabilite toate acestea de către Furnizorii/Organizatorii de servicii turistice și respectând termenii și condițiile menționate în respectiva ofertă. Travos Travel, prin site-ul travos.md, vă pune la dispoziţie un sistem de rezervări online care oferă posibilitatea de a căuta şi verifica disponibilităţi pentru servicii turistice şi vă permite să efectuaţi rezervările solicitate. Orice cerere de rezervare efectuată pe site-ul travos.md va fi considerată drept intenţia dumneavoastră de a achiziţiona un anumit produs sau serviciu turistic de la furnizorii de servicii turistice. Dacă disponibilitatea pentru cererea dumneavoastră de rezervări va fi acceptată, veţi primi o confirmare pe e-mail, iar după efectuarea plății dvs, va intra în vigoare acest contract. Termenii şi condiţiile furnizorilor de servicii turistice (incluzând regulile de transport ale pasagerilor impuse de către companiile aeriene) se vor aplica adiţional Termenilor şi Condiţiilor acestui site.

3.2. În cadrul fiecărei oferte sunt menționate detalii cu privire la preț. În cazul în care în cadrul Ofertei nu se precizează contrariul, prețurile prezentate includ TVA. Societatea nu poarta nicio raspundere cu privire la produsele/serviciile/pachetele de servicii promovate prin intermediul Ofertei, pentru care Furnizorul/Organizatorul in mod exclusiv este raspunzator in fata Cumparatorului. In acest sens, dar nu limitativ, Societatea nu este responsabila pentru calitatea, proprietatile, caracteristicile partiale ale produselor/serviciilor, pentru prestarea defectuoasa sau impedimente de forta majora ce fac imposibila prestarea lor.

3.3. Societatea participă la vânzarea produsului/serviciului de către Furnizor/Organizator către Cumpărător, exclusiv și doar ca terță persoană-intermediară.

3.4. În cazul în care Furnizorul/Organizatorul, după activarea-vânzarea serviciilor turistice, respectiv achiziționarea lor de către utilizator/cumpărător, intră în faliment sau dizolvare, stare de lichidare sau administrare forțată, care determină imposibilitatea de livrare a produsului/ serviciului, Societatea nu are nicio obligație față de Cumpărător. În cazul pachetelor de servicii asociate, drepturile cumpărătorului sunt evidențiate în "Precontract" disponibil în pagina de rezervare pachetului ales în funcție de Organizatorul acestuia.

3.5. Procentele, reducerile și tarifele promovate în interiorul ofertelor sub formă de discount sunt cu titlu informativ și este posibil să nu reprezinte informația exactă dintr-un moment anume, corespunzătoare ofertei respective;

3.6. Pot apărea situații în care valabilitatea/disponibilitatea ofertelor să nu fie posibilă în anumite perioade din intervalul menționat pe site sau pot apărea situații în care după plasarea unei comenzi și efectuarea plații pentru aceasta, disponibilitatea pentru serviciile achiziționate sau tarifele aferente să sufere modificări. Aceste situații apar din cauza schimbărilor de tarif sau disponibilitate transmise de furnizori ulterior postării ofertei pe site și ulterior efectuării comenzii de către Utilizator, drept pentru care Societatea nu poate fi făcută răspunzătoare;

3.7. Orice acţiune ce necesită intervenţie umană (modificări, anulări, emiterea documentelor de călătorie etc) se va face în timpul programului de lucru Travos Travel: luni – vineri 09.00-18.00. Toate serviciile turistice publicate pe site sunt în funcţie de disponibilitatea furnizorilor de servicii turistice. Termenii şi condiţiile furnizorului de servicii turistice (incluzând regulile de transport al pasagerilor impus de liniile aeriene, orele de intrare/ieşire din hotel, condiţiile de anulare/modificare a serviciilor turistice) se vor aplica adiţional Termenilor şi Condiţiilor acestui site.

3.8. Termenii furnizorilor de servicii turistice pot include prevederi referitoare la diferite proceduri de plată, obligaţii, anulări, modificări ale rezervărilor şi restituiri de bani (dacă este cazul) ori restricţii de altă natură. Unele companii aeriene pot impune taxe suplimentare cum este taxa Transit-without-visa. Travos Travel nu este responsabilă pentru costurile care pot să apară în momentul transferurilor de la un aeroport/terminal la altul. De asemenea, unele hoteluri pot colecta diferite taxe locale. Dacă utilizaţi opţiunea "Cereri speciale / Special Requests" (cu titlu exemplificativ, dar fără a se limita la: loc pentru persoane cu handicap, servicii transport minori neînsoţiţi, transport bagaje speciale, cameră fumători/nefumători, pătuţ în cameră pentru copil), Travos Travel nu garantează confirmarea acestor cereri, dar le va trimite către furnizorul de servicii turistice.

3.9. La momentul navigării dumneavoastră pe site, veţi putea observa referiri către diferite condiţii aplicabile ofertelor speciale. Vă rugăm să citiţi cu atenţie aceşti termeni, dar vă rugăm să luaţi legătura cu Travos Travel pentru detalii complete.

3.10. Sunteţi direct responsabil pentru respectarea condiţiilor impuse de furnizorul serviciilor turistice privind timpii de îmbarcare, reconfirmarea zborurilor sau a oricăror alte reguli. Vă rugăm să notaţi că timpul minim de îmbarcare (înaintea plecării) recomandat de companiile aeriene, este de 120 minute pentru zborurile în Europa, 180 minute pentru zborurile în afara Europei. Unele companii aeriene doresc să reconfirmaţi zborul cu cel puţin 72h înainte de plecare. Nerespectarea acestei reguli poate duce la anularea rezervării dumneavoastră de zbor.

3.11. Pe site, tarifele sunt exprimate în Euro și în MDL. Plata serviciilor de călătorie externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau în MDL. În cazul în care plata se va efectua în MDL se va lua în considerare cursul de vânzare din ziua plății comunicat de Banca Viktoria.

3.12. Înainte de a lansa comanda, clientul trebuie să fie de acord cu Termenii şi Condiţiile Travos Travel.

3.13. Pentru mai multe informații cu privire la modalitatea de rezervare, modalitățile de plată, documentele de călătorie etc, vă rugăm să consultați pagina cu “întrebări frecvente” aflată la următorul link.

4. Documente de călătorie

4.1. Toate documentele de călătorie aferente rezervării sunt valabile în format electronic. Acestea pot fi transmise și în original, prin curier rapid, cu plata la destinație, în urma unei solicitări scrise din partea turistului către office@travos.md și la adresa specificată în solicitare. De asemenea, ele pot fi ridicate de Cumpărător de la oricare dintre punctele de lucru ale Societății.

4.2. Este necesar ca pentru călătoriile în străinătate orice Utilizator/Abonat/Vizitator/Cumpărător să consulte regimul de călătorie în străinătate pentru cetățenii moldoveni, actualizat aici: https://mfa.gov.md/ro/content/regimul-de-vize-aplicabil-cetatenilor-republicii-moldova.

4.3. Travos Travel nu are nici o răspundere în situația în care autoritățile de frontieră nu permit accesul turistului pe teritoriul statului respectiv. De asemenea, nu are nici o responsabilitate dacă turistului nu i se permite părăsirea teritoriului unei țări de către autoritățile de frontieră din statul respectiv. În aceste cazuri, turistului nu i se mai restituie contravalorea excursiei.

4.4. Travos Travel nu asigură nici o garanţie cu privire la aranjamentele documentelor de călătorie (paşapoarte, vize, vaccinuri necesare etc.) şi nici faptul că informaţia de pe site este actualizată. Drept urmare, este responsabilitatea utilizatorului de a se asigura că va călători în conformitate cu măsurile aplicabile acestor documente de călătorie.

Documente necesare pentru minori

4.5. În cazul călătoriilor în străinătate cu minori, intră în obligația Utilizatorului/Abonatului/Vizitatorului/Cumpărătorului să consulte regimul de călătorie în străinătate pentru cetățenii moldoveni însoțiți de minori actualizat aici https://mfa.gov.md/ro/content/calatorii-cu-copii-minori.

5. Modalitatea de plată si siguranța tranzacțiilor

5.1. Achitarea produsului/serviciului se realizează cash la unul din sediile noastre sau prin transfer bancar sau depunere de numerar. Nu se acceptă alte modalităţi de plată în afara celor prezentate pe Site şi nu ne asumăm nici o responsabilitate pentru sumele de bani trimise prin curierat.

6. Încheierea contractului la distanță

6.1. O comandă plasată pe site sau o solicitare de rezervare prin intermediul email-ului/chat/telefon și fără a fi achitată nu garantează și procesarea rezervării ofertei/serviciilor solicitate. Rezervarea va fi procesată doar în momentul în care plata pentru comanda plasată/ofertă/serviciile solicitate de către Cumpărător este confirmată de către bancă și în limita disponibilității ofertei din momentul în care plata a fost confirmata. De asemenea, rezervarea va putea fi procesată doar în momentul în care Cumpărătorul furnizează Societății toate datele necesare rezervării.

6.2. Plata efectuată de către Cumpărător reprezintă acordul ferm al acestuia de procesare a rezervării în condițiile menționate în prezenta comanda/oferta. Astfel, se consideră întrunirea acordului de voință și încheierea validă a Contractului la Distanță, în conformitate cu conditiile prezentate la https://consumator.gov.md/rom/comunicate-de-presa/contractele-la-distanta-si-contractele-negociate-in-afara-spatiilor-comerciale.

6.3. Revânzarea cu scop comercial a Voucherelor, implicit a produselor și/sau serviciilor care fac obiectul acestora, este interzisă, daca nu este aprobată de Travos Travel, care nu va refuza în mod nerezonabil să-și dea acordul. Nerespectarea termenului anterior da dreptul Travos Travel să anuleze voucherul, precum și să solicite daune.

7. Drepturi de proprietate

7.1. Se interzice copierea, înregistrarea analogică/digitală și reproducerea mecanică, distribuirea, transferul, downloading-ul, falsificarea, vânzarea, crearea de lucrări derivate sau dezinformarea publicului cu privire la furnizorul real al conținutului website-ului. Eventuala reproducere, reeditare, uploadare, anunțare, distribuire sau transmitere sau orice alta utilizare a conținutului în alt mod sau cu alte mijloace, în scop comercial sau în alte scopuri, se permite doar ca urmare a unei autorizații scrise conferite în prealabil de Societate sau de oricare alt beneficiar legal al drepturilor de proprietate intelectuală de mai sus. Apariția conținutului de mai sus pe website nu poate fi considerată în nicio situație drept transfer sau cedare de autorizație sau drept de utilizare a oricăruia dintre elementele de mai sus.

7.2. Societatea, conform termenelor și condițiilor expuse în prezenta secțiune și conform legislației și reglementărilor aplicabile, conferă utilizatorilor/vizitatorilor/abonaților dreptul de acces și utilizare a website-ului și a datelor incluse pe acesta neexclusiv, netransferabil, personal și limitat. Aceasta autorizație nu constituie transferul vreunui drept cu privire la website și datele prezentate pe acesta și se supune unor limitări. Astfel, Utilizatorul/abonatul trebuie să respecte toate notificările cu privire la drepturile asupra proprietății intelectuale și alte drepturi de proprietate. De asemenea, Utilizatorul/Abonatul nu are dreptul de a modifica website-ul și datele de pe acesta în niciun mod sau dreptul de a transmite și de a prezenta în mod public, sau de a distribui sau utiliza în alt fel pagina web și datele incluse pe aceasta în orice scop de natură publică sau comercială, exceptând situația în care prin prezenta se acordă o permisiune în acest sens.

Modificări/Schimbări Periodice

7.3. Întreg conținutul acestui website poate fi modificat și vă este oferit "ca atare" fară a se oferi nicio garanție de niciun fel. Societatea își rezervă dreptul de a modifica unilateral și fără nicio notificare prealabilă conținutul, forma de prezentare și/sau structura website-ului, în orice moment și nu va avea nicio răspundere în acest sens, și/sau Termenii și Condiții.

7.4. Societatea se extinde continuu, își updatează și optimizează website-ul, produsele și serviciile aferente, în paralel având dreptul de a modifica liber termenii și condițiile de utilizare a website-ului. Din acest motiv, se recomandă utilizatorilor/vizitatorilor/abonaților să citească termenii și condițiile de utilizare la intervale regulate de timp pentru a se informa cu privire la eventualele schimbări de conținut.

7.5. Societatea își rezervă dreptul de a transforma sau de a modifica termenii aplicabili și condițiile de utilizare a website-ului, fără înștiințarea prealabilă a utilizatorilor/vizitatorilor/abonaților. Astfel de schimbări, modificări, adăugiri sau eliminări ale termenilor și condițiilor de utilizare vor intra în vigoare imediat după publicarea lor pe website. Orice utilizare a website-ului, urmare a unei astfel de modificări sau schimbări, se consideră acceptare de către utilizator/ abonat a schimbărilor, modificărilor, adăugirilor sau eliminărilor din conținutul website- ului. Societatea poate, în orice moment, să anuleze, să șteargă, să amâne sau să întrerupă orice funcție de pe website, inclusiv disponibilitatea serviciilor, prezentărilor sau descrierilor oricărui produs sau serviciu.

7.6. Termeni şi Condiţii reprezintă contractul între utilizator şi Travos Travel şi este guvernat de legile din Republica Moldova. În cazul existenţei unor litigii, instanţa judecătorească competentă este considerată instanţa municipiului Chișinău. În cazul existenţei unor litigii, va fi luată în considerare varianta în limba română a Termenilor şi Condiţiilor.

8. Răspunderea limitată

8.1. Utilizarea acestui website este în totalitate pe răspunderea Dumneavoastră. SC Travos Travel SRL și orice alta parte implicată în conceperea, producerea sau oferirea website-ului nu sunt răspunzătoare pentru daune directe sau indirecte, de orice natură, ce ar rezulta din sau în legătură cu utilizarea acestui website sau a conținutului sau. SC Travos Travel SRL nu își asumă nici o responsabilitate și nu va fi răspunzătoare pentru nici o daună sau viruși care ar putea să vă infecteze computerul sau alte bunuri în urma accesării sau utilizării acestui website sau descărcării oricărui material, informații, text, imagini video sau audio de pe acest website.

8.2. Societatea nu are nicio răspundere pentru acoperirea pretențiilor terților, de orice natură, care pot rezulta în relație cu utilizarea, copierea sau falsificarea website-ului sau a conținutului acestuia sau a oricărui alt website înrudit, de către terțe persoane, neautorizate de Societate, indiferent dacă Societatea a fost informată, a cunoscut sau ar fi trebuit să cunoască această posibilitate.

9. Link-uri către website-urile unei terțe părți

9.1. Website-ul travos.md poate conține link-uri către alte website-uri aflate în proprietatea sau operate de alte părți. Astfel de link-uri vă sunt furnizate pentru a le folosi numai dacă veți dori aceasta. SC Travos Travel SRL nu controlează, și nu este răspunzătoare pentru conținutul și condițiile de confidențialitate sau securitate și de funcționalitatea acestor website-uri. Fără a se limita la cele mai sus menționate, SC Travos Travel SRL își declină în mod special orice răspundere dacă aceste website-uri:
a) Încalcă drepturile de proprietate intelectuală ale unei terțe părți;
b) Sunt inexacte, incomplete sau conțin informații înșelătoare;
c) Nu au caracter comercial sau nu răspund îndeplinirii unui anumit scop;
d) Nu oferă o securitate adecvată;
e) Conțin viruși sau alte elemente cu caracter distructiv;
f) Sunt licențioase sau calomnioase.

10. Responsabilitatea Utilizatorului/Abonatului/Vizitatorului

10.1. Utilizatorii/abonații/vizitatorii website-ului acceptă faptul că nu vor utiliza acest website pentru publicarea, transmiterea prin e-mail sau transmiterea în alt mod: a oricărui conținut ilegal, dăunător, primejdios, calomnios, defăimător, vulgar, obscen și/sau care contravine în orice mod bunelor moravuri, sau constituie încălcare a confidentialitatii, exprimă discriminări sexuale, etnice sau de alt tip, poate provoca prejudicii minorilor în orice mod sau nu poate fi transmis conform legislației în vigoare sau prin interdicție contractuală, care violează orice patent, însemn comercial, secret comercial, drepturi intelectuale sau alte drepturi de proprietate ale terților, conține viruși software, sau alte tipuri de coduri, fișiere sau programe, realizate cu scopul de a întrerupe, de a prejudicia, de a distruge echipamentul de operare al computerelor, încalcă în orice modalitate legislația din Republica Moldova sau pe cea comunitară în vigoare și prevederile acestora, poate aduce atingere în orice fel terților, și a oricărui conținut utilizat pentru colectarea sau stocarea datelor personale cu privire la alți utilizatori.

10.2. Cu respectarea celor menționate mai sus, Utilizatorul/Abonatul/Vizitatorul are posibilitatea de a informa terțe persoane (de exemplu prin e-mail, mesaje de pe contul Facebook/Twitter etc.) cu privire la ofertele puse la dispoziție prin intermediul website-ului.

Depturile utilizatorului

10.3. Utilizatorul travos.md are dreptul să vizualizeze site-ul, să tipărească parţi ale conţinutului site-ului pe suport de hârtie şi să salveze pagini în format electronic doar în scopuri personale, non-comerciale.

Obligaţiile utilizatorului

10.4. Sunteti de acord să respectaţi următoarele obligaţii incluzând (fără a se limita):
- responsabilitatea financiară pentru toate tranzacţiile efectuate în contul sau numele dumneavoastră
- aveţi vârsta peste 18 ani şi capacitatea legală de a iniţia acţiuni juridice
- garantarea veridicităţii datelor furnizate despre dumneavoastră sau membrii familiei dumneavoastră
- neutilizarea site-ului în scopuri speculative, a generării de rezervări false sau frauduloase
- interzicerea transmiterii materialelor politice, pornografice, rasiste sau a altor materiale care contravin legii
- obligativitatea de a nu altera, copia, transmite, distribui, vinde, afişa, licenţia sau reproduce conţinutul site-ului cu excepţia utilizării în scop personal şi necomercial a unei singure copii a informaţiei conţinută în site

Newsletter

10.5. Vă puteţi abona la newsletter-ul Travos Travel, care vă va fi trimis către adresa de email pe care o veți introduce şi va include noutăţi şi oferte speciale precum şi alte informaţii.

Interzicerea accesului pe Site

10.6. Travos Travel îşi rezervă dreptul de a vă interzice oricând accesul pe site fără o notificare prealabilă.

Responsabilitatea S.C. Travos Travel S.R.L.

10.7. Travos Travel nu este responsabilă pentru pierderile indirecte rezultate din prevederile acestor termeni si conditii, din utilizarea defectuoasă a site-ului sau a serviciilor turistice rezervate şi achiziţionate de pe site.

10.8. Travos Travel nu este responsabilă pentru pierderile directe şi/sau indirecte suferite de utilizator cauzate de, dar fără a se limita la: posibile diferenţe de tarif, lipsa de disponibilitate, precum şi orice alte informaţii incorecte comunicate şi/sau preluate de la companiile aeriene şi/sau hoteliere sau de către toţi şi/sau oricare dintre societăţile partenere care furnizează servicii turistice prin intermediul Travos Travel.

10.9. Travos Travel îşi rezervă dreptul să nu furnizeze serviciile turistice a căror tarife au fost afişate în mod eronat. În cazul apariţiei, respectiv afişării unor posibile erori de tarifare, utilizatorul este de acord să renunţe la toate şi orice pretenţii împotriva Travos Travel, urmând ca în cel mai scurt timp posibil Travos Travel să returneze sumele achitate de utilizator.

10.10. Travos Travel este responsabilă doar pentru pierderile directe a căror valoare nu va depăşi tariful total al serviciilor turistice achiziţionate (exceptând cazurile de deces sau accidentele personale a caror valoare nu are limită).

10.11. Travos Travel nu poate garanta furnizarea neîntreruptă a site-ului şi nu poate fi făcută răspunzătoare de pierderile de orice natură suferite ca urmare a acestui fapt, inclusiv a unor profituri nerealizate.

Colectarea de review-uri

10.12. Travos Travel poate colecta review-uri (păreri despre hoteluri, destinaţii, serviciile oferite de Travos Travel şi partenerii săi) de la clienţii săi, după ce aceştia s-au întors din vacanţă.

10.13. Clienţii îşi dau acordul asupra publicării review-urilor pe site sau să fie folosite offline de către consultanţii Travos Travel în vederea recomandării de hoteluri / destinaţii, asupra publicării numelor persoanelor care au oferit review-ul şi a dăţii acestora.

10.14. Review-urile pot fi colectate online, în sistemul de colectări review-uri disponibil pe site-ul Travos Travel sau offline (prin email sau telefonic) de către consultanţii Travos Travel.

10.15. Travos Travel îşi rezervă dreptul de a refuza anumite review-uri, în special cele cu limbaj vulgar. Înainte de publicarea review-urilor pe site, Travos Travel îşi rezervă dreptul de a edita erorile gramaticale şi de exprimare, fără a schimba sensul cuvintelor.

10.16. Review-urile oferite de clienţi devin proprietatea Travos Travel şi nu pot fi publicate pe alte site-uri.

11. Date cu caracter personal

11.1. Prin intermediul website-ului utilizatorii pot furniza SC Travos Travel SRL informații referitoare în special la date personale (precum nume, adresa, adresa de e-mail, numere de telefon), modul în care sunt utilizate sau se intenționează să fie utilizate produsele și/sau serviciile publicate pe website, dar poate include și alte informații aflate în strânsă legătură cu utilizarea serviciilor și/sau produselor solicitate.

11.2. Orice persoană care accesează website-ul și care oferă date sau informații cu caracter personal, inclusiv prin intermediul formularelor de comandă de pe acest website, își manifestă acordul în mod expres și neechivoc pentru următoarele:
- în scopul furnizării serviciilor sau produselor prezentate pe website, incluzând procesarea comenzilor sau cererilor utilizatorului, facturarea, recuperarea debitelor, soluționarea cererilor și a reclamațiilor, prevenirea/depistarea fraudelor;
Iar opțional, pe baza consimțământului Utilizatorului:
- stocarea și procesarea acelor informații care ajută SC Travos Travel SRL să îmbunătățească relația cu utilizatorii/abonații/cumpărătorii prin campanii de marketing și alte instrumente și activități de promovare;
- prelucrarea acestor date și informații personale de către SC Travos Travel SRL în vederea efectuării de studii de piață;
- alte activități întreprinse de SC Travos Travel SRL și permise de lege, ce nu fac obiectul unei aprobări din partea utilizatorului.

11.3. În cazul în care utilizatorul nu dorește că SC Travos Travel SRL să proceseze datele cu caracter personal într-unul sau anumite scopuri dintre cele menționate mai sus, Utilizatorul va trimite o solicitare pe adresa de email office@travos.md precizând scopurile pentru care nu dorește prelucrarea datelor cu caracter personal. Utilizatorii care furnizează SC Travos Travel SRL date cu caracter personal prin intermediul accesării website-ului au toate drepturile și obligațiile prevăzute în Legea nr. 133/2011, respectiv dreptul de acces și intervenție la acestea, de opoziție cu privire la prelucrarea acestora, de a nu fi supus unei decizii individuale, precum și de a se adresa justiției.

12. Forță majoră

12.1. SC Travos Travel SRL și/sau Furnizorul nu vor fi răspunzători pentru întârzierea sau neîndeplinirea obligațiilor lor sau în cazul în care furnizorul de servicii turistice intră în insolvenţă, datorate unor evenimente de forță majoră, imprevizibile și de neînlăturat. Întârzierea sau neîndeplinirea obligațiilor din motiv de forță majoră nu va fi considerată ca o încălcare a prevederilor Termenilor și Condițiilor. Evenimentele majore includ, dar fără a se limita, intervenţii guvernamentale, războaie, răpiri, incendii, inundaţii, accidente, furtuni, greve, atacuri teroriste, pandemii etc. care pot afecta Travos Travel sau furnizorii săi.

13. Reclamații și Litigii

13.1. Pentru orice reclamație, Utilizatorul/Vizitatorul/Abonatul/Cumpărătorul trebuie să se adreseze în scris, în prealabil, societății SC Travos Travel SRL, la adresa de email reclamatii@travos.ro. Orice litigiu rezultat din aplicarea, interpretarea sau derularea Termenilor și Condițiilor va fi abordat pentru a fi rezolvat pe cale amiabilă. Termenii și Condițiile și toate comunicările sunt în limba română. În cazul în care nu s-a reușit stingerea conflictului pe cale amiabilă, competența revine instanțelor de judecată.

CONDIȚII GENERALE DE REZERVARE - VÂNZARE A BILETELOR DE AVION

Societatea Comercială TRAVOS TRAVEL SRL este o AGENŢIE DE TURISM care are în obiectul de activitate rezervări – vânzări de bilete de avion pentru zboruri interne şi internaţionale, direct sau prin agenții revânzatoare.

În vederea îndeplinirii acestor servicii din obiectul său de activitate, societatea este autorizată de către companiile aeriene care efectuează zborurile; ea acţionează numai ca intermediar al acestor companii şi se supune regulilor şi restricţiilor comerciale impuse de către companiile aeriene, în calitate de prestatori direcţi.

În continuare, vom denumi pe scurt:

Societatea Comercială _____________ AGENŢIA/Agenția de turism/TRAVOS TRAVEL

Compania aeriană _________________COMPANIA/Compania Aeriană/Companie transportatoare/Transportator

Clientul care rezervă şi/sau cumpără biletul de avion _________PASAGERUL

Documentul în baza căruia se efectuează zborul___________BILETUL DE AVION

Agenția revânzatoare ______________ REVÂNZĂTOR

Rezervarea – vânzarea biletelor de avion se face în următoarele condiţii:

1. REZERVĂRI DE LOCURI

1.1. Rezervările de locuri pentru zboruri se fac cu ajutorul sistemelor internaţionale computerizate de rezervări, si/sau ale Companiilor Aeriene care permit rezervarea efectivă a locurilor pentru o anumită cursă în favoarea potenţialilor Pasageri.

1.2. Rezervările sunt gratuite şi se fac înaintea datei de plecare.

1.3. Odată cu efectuarea rezervării, Pasagerul va primi de la Agenţie informaţii referitoare la preţul de vânzare al biletului (valabil la data rezervării incluzând şi taxele de aeroport, taxe combustibil, alte taxe similare, tarifele de servicii ale TRAVOS TRAVEL), precum şi informaţiile referitoare la condiţii, restricţii şi reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumpărat în baza respectivei rezervări.

Toate condiţiile, regulile şi restricţiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele stabilite de Compania Aeriană, de politica de tarife de serviciu a TRAVOS TRAVEL, precum şi de alţi factori externi (de ex. obligaţia deţinerii vizei), independent de voinţa Agenţiei.

2. EMITEREA BILETELOR DE AVION. MODALITĂŢI DE PLATĂ

2.1. Emiterea biletelor de avion rezervate şi plata acestora se fac conform condiţiilor stabilite de către fiecare Companie în parte. Agenția informează Pasagerul despre termenul până la care rezervarea sa este valabilă pentru ca acesta să se poată prezenta în termen pentru achitarea biletului si a intra în posesia acestuia. Termenele pot fi schimbate oricând de Companie, situaţie în care Agenţia va anunţa Pasagerul despre modificare, fără a putea fi însă făcută răspunzatoare în vreun fel de către acesta pentru o eventuală anulare.

2.2. Inainte de a achita efectiv biletul, Pasagerul are obligaţia să se informeze la Agenţie despre toate condiţiile şi restricţiile aplicabile acelui bilet şi să citească prezentele condiţii generale.

3. PREŢURILE BILETELOR DE AVION

3.1. Preţurile biletelor de avion comercializate prin Agenţie sunt rezultanta unui sistem complex de reguli tarifare, tarife contractuale, tarife publicate în sistemele centralizate de rezervări, taxe ale Companiilor Aeriene, tarife speciale, tarif de serviciu al TRAVOS TRAVEL, etc. În aceste condiţii, fiecare zbor în parte presupune calcularea de către agentul specializat al preţului aplicabil biletului de avion respectiv. Acelaşi zbor, cu aceeaşi Companie poate genera preţuri diferite în funcție de clasa de confort sau de momentul emiterii biletului.

Dată fiind multitudinea de preţuri aplicabile biletelor de avion, acestea, ca şi regulile aplicabile lor, nu pot fi afişate sau publicate. De asemenea, informaţiile referitoare la reguli, care provin din comunicările scrise sau transmise computerizat de către Companie, prin sistemele de rezervare centralizate sau direct la Agenţie, au un caracter continuu, modificările pot fi permanente, drept pentru care ele nu pot fi traduse şi publicate în vreun înscris.

3.2. Prețul de vânzare al biletului de avion este ferm după ce clientul l-a comandat și Agenția a emis biletul, iar contravaloarea acestuia este înscrisă în factura fiscală emisă de Agenție.

3.3. Pentru serviciile prestateTRAVOS TRAVEL aplică Tarife de Serviciu diferite în funcție de complexitatea serviciului respectiv și denumite pe scurt TS.

1. Bilete de avion

 

 

TS – Tarif serviciu în EUR / se aplică peste valoarea biletului de avion, inclusiv taxe plătibile companiei aeriene/ minim orientativ aplicat de BOOK & TRAVEL în relația cu persoane fizice

A. Bilete de avion

Toate rutele interne, externe sau intercontinentale, companii IATA, LOW COST

Minim 10 euro/persoana/sens*

Servicii aditionale bilete avion, indiferent de tipul companiei aeriene, oferite clientilor dupa cumpararea biletului de avion (web check-in, rezervare loc, imbarcare prioritara, bagaj suplimentar)

Minim 5 euro/persoana*

B. Servicii suplimentare

a) Inaintea emiterii biletului

a.1 modificare si/sau anulare rezervare

0 euro

b) Dupa emiterea biletului, modificare si/sau anulare bilet

b.1 Toate rutele interne, externe sau intercontinentale, companii IATA, LOW COST

Minim 5 euro/persoana/sens*

 

 *Valoarea TS poate varia. Aceasta va fi evidentiata pe factura fiscala emisa.

Aceste TS-uri nu sunt returnabile în caz de anulare sau modificare a biletului de avion, indiferent de motivele renuntarii/anularii (inclusiv pe motiv de forta majora sau caz fortuit). TS-urile sunt orientative, TRAVOS TRAVEL își rezervă dreptul de a aplica și alte TS-uri.

3.4. Biletele de avion emise de Agenţie sunt proprietatea Companiei sau I.A.T.A. în calitate de reprezentant al Companiilor Aeriene membre, respectiv încasările aferente biletelor vândute se decontează către I.A.T.A. și/sau către Companiile Aeriene care nu sunt membre I.A.T.A., drept pentru care Agenţia nu poate fi făcută răspunzătoare despre modul în care a stabilit preţul unui bilet de avion decât de către acest organism sau de către Compania pentru care a emis biletul.

3.5. Preţul biletului de avion include de regulă taxele de aeroport, taxe combustibil, alte taxe similare și TS. Există însă situaţii, independente de voinţa Agenţiei, în care, după emiterea biletului sau ulterior datei de emitere a biletului, pe parcursul călătoriei i se pot solicita Pasagerului şi alte taxe, care nu au fost percepute iniţial, situaţie în care Agenţia nu poate fi făcută răspunzătoare.

4. BILETUL DE AVION

4.1. Biletul de avion este documentul, înscrisul sau convenţia electronică în baza căreia se efectuează zborul și reprezintă contractul dintre Pasager și Compania Aeriană în baza căruia se efectuează transportul. Biletul de avion este emis de Agenţie dar este proprietatea I.A.T.A. sau a Companiei Aeriene pentru care a fost emis.

4.2. Condiţiile contractului şi informaţiile înscrise pe biletul de avion (în formă scrisă sau cu acces electronic la acestea) completează prezentele condiţii generale. Se consideră că Pasagerul care a intrat în posesia biletului de avion a luat la cunoştinţă de toate aceste informaţii.

5. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR. RĂSPUNDERE. DELIMITAREA RĂSPUNDERII

5.1. Agenţia este răspunzătoare de emiterea corectă a biletelor de avion, în baza informațiilor/datelor puse la dispoziție de Pasager, şi de informarea cu bună credinţă a Pasagerului asupra condiţiilor aplicabile biletului de avion vândut.

5.2. Informarea Pasagerilor se va realiza, fără a fi necesară o semnatură de luare la cunoștință, astfel:

5.2.1. prin afişarea la loc vizibil în Agenţie a prezentelor condiţii generale de vânzare a biletelor de avion precum şi prin comunicarea de către reprezentantul Agenției a condițiilor, penalizărilor și restricțiilor de folosire, modificare sau anulare a biletului de avion și/sau a rezervărilor efectuate.

5.2.2. în cazul în care Pasagerul comunică reprezentantului Agenției că intenționează să transporte: animale, păsări și/sau obiecte cu regim special (instrumente, echipament sportiv, arme, muniție, substanțe explozive, corozive, etc.) reprezentantul Agenției va informa Pasagerul asupra condițiilor speciale și restricțiilor de transport a acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și în conformitate cu reglementările Companiei Aeriene.

5.3. Reprezentantul Agenției va comunica Pasagerului că are obligația să citească prezentele condiţii generale afişate în Agenţie înainte de a cumpăra biletul de avion. Biletul de avion odată cumpărat se presupune că Pasagerul a luat la cunoştinţă despre toate informaţiile legate de biletul respectiv, el nemaiputând să invoce ulterior necunoaşterea acestora şi să pretindă eventuale despăgubiri Agenţiei.

5.4. Pasagerul este obligat și este singurul responsabil pentru furnizarea corectă și completă a informațiilor/datelor necesare Agenției pentru rezervarea și/sau emiterea biletului de avion. Agenția nu poartă nici o răspundere, în cazul în care a efectuat rezervarea și/sau a emis biletul de avion în baza unor informații/date greșite și/sau incomplete, furnizate de Pasager.

5.5. Pasagerul are obligația să se prezinte la ghișeele din aeroport ale Companiei pentru înregistrarea și predarea bagajelor (check-in) cu cel puțin 2 ore înainte de ora plecării, urmând ca ulterior să îndeplinească toate celelalte formalităţi necesare. Unele Companii Aeriene sau aeroporturi pot, în anumite situații, să solicite prezența la aeroport mai devreme, drept pentru care Pasagerul are obligația să solicite, cu 24 ore înainte de plecare, informații la Companie sau la aeroport referitoare la timpul de prezentare la check-in.

5.6. Agenția, in calitatea sa de intermediar, raspunde fata de Pasager, doar in situatia in care biletul de avion a fost emis conținând informații/date greșite și/sau incomplete din vina exclusivă a Agenției. În toate celelalte cazuri, Agenția este exonerata de orice raspundere fata de Pasager.

5.7. Agenţia nu este răspunzătoare şi nu i se pot pretinde despăgubiri pentru că Pasagerul nu a zburat, în următoarele condiţii (individuale sau cumulate), enumerarea nefiind exhaustivă:

5.7.1. această măsură este necesară pentru a respecta orice reglementare naţională sau internaţională valabilă,

5.7.2. transportul Pasagerului sau al bagajelor Pasagerului ar putea pune în pericol sau afecta securitatea, sănătatea sau starea materială, respectiv confortul altor pasageri sau a echipajului,

5.7.3. starea mentală sau psihică a Pasagerului, inclusiv faptul că se afla sub influenţa alcoolului sau a drogurilor, reprezintă un risc pentru Pasager, pasageri, echipaj sau proprietăţi,

5.7.4. Pasagerul a avut o conduită necorespunzătoare pe parcursul unui alt zbor şi este posibil ca un asemenea comportament să se poată repeta,

5.7.5. Pasagerul a refuzat să se supună verificării de securitate,

5.7.6. Pasagerul nu achitat preţul, taxele sau cheltuielile aplicabile,

5.7.7. Pasagerul nu deține documente de călătorie valabile, Pasagerul încearca să intre într-o ţară pe care are doar dreptul să o tranziteze sau pentru care nu are documente de călătorie valabile, Pasagerul distruge documentele de călătorie în timpul zborului sau refuză să predea documentele de călătorie echipajului de zbor – contra unei confirmări scrise – atunci când i se cere acest lucru,

5.7.8. Pasagerul prezintă un bilet care a fost achiziţionat ilegal, a fost cumpărat de la o entitate, alta decât noi sau agentul nostru autorizat, sau a fost declarat pierdut sau furat sau dacă nu poate dovedi că este persoana menţionată pe bilet,

5.7.9. Pasagerul nu respectă reglementările și instrucţiunile în vigoare cu privire la siguranţă şi securitate,

5.7.10. Pasagerul nu s-a prezentat la timp la îmbarcare (2 ore înainte de ora plecării înscrisă pe bilet), conform art. 5.5 de mai sus,

5.7.11. Pasagerul este refuzat la îmbarcare datorită unor probleme legate de documentele sale personale (inclusiv lipsa viza de intrare pentru ţara de destinaţie, viza falsă, paşaport cu interdicţie, etc) sau în situaţia oricarui refuz nejustificat al autorităţilor de a permite călătoria,

5.7.12. alte împrejurări sau cazuri de forţă majoră, pe care Agenţia nu le putea prevedea sau evita (ex. insolvabilitatea, insolventa și/sau falimentul Companiei Aeriene).

5.8. Agenţia nu este răspunzătoare pentru întîrzieri sau modificări de orar ale Companiei Aeriene pentru care s-a emis biletul, pentru calitatea zborului sau pentru servicii aferente zborului (ex – pierderi de bagaje), obligaţii care cad direct în sarcina Companiei. In astfel de situaţii, Pasagerul se va adresa direct Companiei transportatoare, care va despăgubi Pasagerul în conformitate cu reglementările internaţionale.

5.9. Dacă Pasagerul renunţă la biletul de avion cumpărat, înainte sau după începerea călătorei, acesta are dreptul la rambursarea parțială a prețului plătit, după ce se deduc taxele de penalizare, inclusiv TS și dacă tariful și condițiile acestuia, stabilite de Companie, permit rambursarea. Pasagerul poate modifica biletul iniţial cumpărat în condiţiile stabilite de Compania pentru care a fost emis biletul cu plata unor diferențe de preț stabilite de Compania Aeriană, inclusiv a TS pentru modificarea rezervării.

5.10. Pasagerul nu poate utiliza numai părţi componente ale zborului aferent biletului cumpărat. Neprezentarea Pasagerului la primul zbor se consideră renunţare la bilet şi i se aplică prevederile din prezentele condiţii generale. Biletul este netransferabil unei alte persoane.

5.11. Neprezentarea la zbor presupune pierderea călătoriei, cu o penalizare de până la 100% din valoarea biletului, în conformitate cu reglementările Companiei și ale prezentelor Condiții Generale.

5.12. În situaţia în care Pasagerul, din vina sa, utilizează doar parţial zborurile înscrise în biletul de avion cumpărat, el nu va putea pretinde despăgubiri de nici un fel Agenţiei sau Companiei pentru care s-a emis biletul.

5.13. Pasagerul are obligaţia să se asigure că este în regulă din punct de vedere al tuturor formalităţilor necesare călătoriei (poliţie, vamă, sănătate, paşaport, viză, etc), Agenţia neavând nici o răspundere în faţa Pasagerului din acest punct de vedere. Refuzul la îmbarcare dintr-unul din aceste motive cade în sarcina exclusivă a Pasagerului, fără ca acesta să poată pretinde despăgubiri Agenţiei.

5.14. Agenţia va informa cu bună credinţă Pasagerul asupra formalităților necesare călătoriei solicitate, conform informaţiilor furnizate de I.A.T.A. sau de Compania Aeriană pentru care se emite biletul, dar nu poate fi făcută responsabilă asupra veridicităţii acestor informaţii şi nici trasă la răspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de informare este unul oferit suplimentar şi nu are legătură cu serviciul de emitere a biletului de avion.

5.15. Agenţia nu este răspunzătoare pentru pagube sau înconveniente produse Pasagerului în timpul zborului sau datorită unor modificări de orar, întârzieri ale zborurilor, etc, împrejurări care se află dincolo de controlul şi voinţa Agenţiei.

5.16. Datorită situaţiei create prin cererile masive de azil politic sau rămânerile ilegale, autorităţile tuturor statelor, chiar în prezenţa vizei de intrare eliberată de ambasadele ţărilor respective în Republica Moldova, pot refuza fără explicaţii să permită trecerea frontierei, respectiv îmbarcarea în avion a Pasagerului.

În astfel de situaţii, Agenţiei nu i se pot solicita despăgubiri, deoarece imposibilitatea efectuării transportului se datorează faptei unui terţ.

5.17. În cazul în care Pasagerului i se fură biletul de avion cumpărat (în cazul biletelor de hârtie), pe baza de declaraţie pe proprie răspundere şi acte doveditoare de la Poliţie, el poate solicita Agenţiei emiterea unui duplicat după biletul respectiv, în schimbul plăţii unei taxe stabilite de către Compania Aeriană.

5.18. Agenţia se obligă să ofere Pasagerilor care achiziţionează bilete de avion cel puţin informaţii despre (nu în formă scrisă):

Natura zborului: Regulat/charter/low fare (rezervare efectuată în altă parte decât în CRS)/ Costul biletului defalcat: preţ de bază, taxe aeroport, tarife de serviciu etc./ Condiţiile tarifare ale biletului/ Posibilitatea de a se modifica datele de călătorie şi în ce condiţii/ Posibilitatea de a se rambursa parţial sau total contravaloarea biletului şi în ce condiţii/ Condiţiile de emitere a biletului cu un minim de timp în avans/ Tip bilet emis: electronic/ paper/ Cantitatea de bagaje pe care Pasagerul are dreptul să o transporte gratuit, atât ca bagaj de mână, cât şi ca bagaj de cală, precum şi costul/kg a bagajului ce depăşeşte greutatea admisă/ Orele de operare, decolare, aterizare, escală/Itinerariul de zbor/ Compania Aeriană care opereză pe ruta solicitată/ Timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de îmbarcare/ Informaţii în cazul pierderii biletului/ Moneda de emitere a biletului: MDL / Modalitatea de plată: cash, card, factură/ Nivelul tarifelor de serviciu pentru Emitere a biletului, Reemitere, Schimbare dată de rezervare, Rambursare totală sau parţială a biletului, alocarea locului în avion.

Agenția se obligă să aducă la cunoștința Pasagerului identitatea Transportatorului iar în cazul modificări/ schimbării acestuia se obligă să informeze Pasagerul, dacă a primit informatii corespunzătoare despre respectiva modificare/schimbare.

Agenția se obligă să aducă la cunoștință precizări cu privire la transportul copiilor neînsoţiţi, a persoanelor cu handicap, femeilor gravide, persoanelor bolnave sau altor persoane care necesită asistenţă specială.

După emiterea biletului de călătorie, toată responsabilitatea privind efectuarea călătoriei, inclusiv în ceea ce privește transportul, întârzierea livrării, deteriorarea sau pierderea bagajelor care aparțin Pasagerilor, revine Companiei Aeriene în conformitate cu reglementările și legislația în vigoare. Responsabilitatea pentru pierderea, întârzierea sau deteriorarea bagajelor este limitată, cu excepția cazurilor în care, s-a facut în prealabil o declarație specială de valoare și s-au plătit taxele aferente. În conformitate cu Convenția de la Varșovia, pentru majoritatea călătoriilor internaționale (inclusiv tronsoanele interne ale acestora) obligația Transportatorului este limitată la suma de aproximativ 20USD/kg pentru bagajele înregistrate (de cală) și 400USD/pasager pentru bagajele neînregistrate (bagaje de mână). Pentru Pasagerii care călătoresc numai în interiorul SUA, legile federale prevăd ca suma să fie de cel puțin 2.800 USD/pasager.

Atunci când se aplică Convenția de la Montreal (în cazul Transportatorilor din Comunitatea Europeană), în cazul distrugerii, pierderii, deteriorării sau întârzierii bagajelor, în majoritatea cazurilor se aplică cele “1000 de Drepturi Speciale de Tragere” (aproximativ 1.200 EUR, respectiv 1.470 USD per pasager).

Anumiți Transportatori nu își asumă răspunderea pentru transportul obiectelor fragile, de valoare sau perisabile. Informații suplimentare pot fi obținute de la Transportator.

Se recomandă Pasagerilor verificarea condiţiilor de călătorie cu 24 de ore înainte de data de operare. (call center aeroport, site Companie transportatoare, Agenţie de turism).

6. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

6.1. Datele cu caracter personal ale Pasagerului vor fi prelucrate în conformitate cu dispozițiile Legii 133/2011 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date. Pasagerul va furniza Agenţiei datele personale solicitate şi este de acord cu prelucrarea acestora în scopul derulării şi monitorizării Contractului (biletului de avion) de către Agenție. De asemenea, Pasagerul, declară că este titular al drepturilor părintești și este de acord cu prelucrarea datelor personale ale copiilor minori sub 16 ani care îi însoţesc, după caz.

6.2. Pasagerul are dreptul de acces şi de informare privind datele personale şi dreptul de a corecta/modifica orice astfel de date, dreptul de opoziţie, precum și dreptul de a solicita portarea (mutarea) sau ștergerea acestora. Dacă are întrebări sau cereri cu privire la prelucrarea datelor sale personale, acesta se poate adresa Responsabilului pentru protecția datelor cu caracter personal al Agenției. Datele de contact ale acestuia sunt afișate pe pagina web a Agenției.

6.3. Prelucrarea datelor personale de către Agenție se va face doar prin personalul propriu și se va limita accesul la acele persoane care îndeplinesc, gestionează și monitorizează obligațiile prevăzute în prezentul contract.

6.4. În vederea îndeplinirii obligațiilor contractuale ale Agenției unele date cu caracter personal ale Pasagerului pot fi transferate către terțe persoane care prestează serviciile de transport sau alte Servicii de calatorie necesare după caz, situație în care vor fi luate toate măsurile tehnice rezonabile pentru protejarea acestora. De asemenea, datele cu caracter personal pot fi puse la dispoziția autorităților statului îndreptățite să solicite și, respectiv, să primească astfel de informații.

6.5. Agenția se angajează să adopte măsuri de securitate tehnice şi organizatorice adecvate pentru a:

a) împiedica orice persoană neautorizată să aibă acces la sistemele informatice de prelucrare date cu caracter personal proprii, cum ar fi:

- citire, copiere, modificare sau eliminare a suporturilor de stocare;

- divulgarea, modificarea sau ştergerea neautorizată a datelor cu caracter personal stocate;

- utilizarea neautorizată a sistemelor de prelucrare a datelor prin mijloace de transmisie de date.

b) se asigura că utilizatorii săi autorizați pot accesa numai datele cu caracter personal la care se referă dreptul lor de acces;

c) înregistra când şi cui au fost comunicate datele cu caracter personal;

d) se asigura că, în timpul transmiterii de date cu caracter personal şi al transportului mediilor de stocare, datele nu pot fi citite, copiate sau şterse fără autorizare;

e) delimita zonele de acces astfel incât să nu fie permis accesul persoanelor neautorizate în locații/încăperi unde sunt prelucrate date cu caracter personal.

6.6. Datele cu caracter personal vor fi stocate pentru o perioadă de maximum 5 ani în bazele de date sau pentru perioade mai mari, doar în situaţia în care acest lucu este obligatoriu potrivit unor dispoziţii legale.

7. RECLAMAŢII

7.1. Orice reclamaţie cu privire la biletul de avion cumpărat se va face în scris, în termen de maxim 7 zile de la data producerii evenimentului reclamat, anexând toate documentele pe care le are și sunt relevante.

7.2. Reclamaţiile care nu sunt făcute în scris nu vor fi luate în considerare.

7.3. Reclamațiile se vor formula și depune de către Pasager direct către Compania Aeriană. Cu toate acestea, în cazul în care Pasagerul formulează reclamația și o depune direct la Agenție, Agenţia va transmite reclamaţia respectivă Companiei Aeriene pentru care a fost emis biletul iar soluţia dată va fi aceea dată de Compania Aeriană, în calitate de proprietară a biletului.

În cazul în care răspunsul Companiei Aeriene, va fi comunicat Agenției și nu direct Pasagerului, Agenţia va informa Pasagerul despre soluţia dată de Companie reclamaţiei, în scris, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea răspunsului de la Companie.

În situaţia în care Pasagerul nu este mulţumit cu răspunsul primit, el se va adresa direct Companiei Aeriene care a efectuat zborul sau după caz va acționa Compania Aeriană în cazul în care aceasta nu și-a îndeplinit corespunzător obligațiile asumate. În nici un caz Agenția nu va putea fi ținută răspunzătoare față de Pasager privind neîndeplinirea obligațiilor asumate de către Compania Aeriană, Agenția acționând doar ca și un intermediar între Pasager și Compania Aeriană.

7.4. Pasagerul va fi despăgubit direct de către Compania Aeriană în toate cazurile în care aceasta decide acest lucru, Agenţia nefiind obligată să intermedieze astfel de despăgubiri.

7.5. Orice reclamaţie se va face de către Pasager în conformitate cu prezentele condiţii generale de vânzare a biletelor de avion și/sau în conformitate cu condițiile generale de transport și/sau alte proceduri interne ale Companiei Aeriene.

8. NOI REGULI ALE UNIUNII EUROPENE PRIVIND SECURITATEA PE AEROPORTURI

Pentru a vă proteja împotriva noilor ameninţări cu explozibili lichizi, Uniunea Europeană (UE) a adoptat o serie de reguli care restricţionează cantitatea de lichide pe care le puteţi trece prin punctele de control de securitate. Aceste reguli se aplică la toţi pasagerii care pleacă de pe aeroporturi din UE indiferent de destinaţia acestora.

Aceasta înseamnă că la punctele de control de securitate se vor face verificări legate de substanţele lichide pe care doriţi să le transportaţi, suplimentar faţă de alte obiecte interzise. Totuşi, noile reguli nu limitează cantitatea de lichide pe care le puteţi cumpăra din magazinele aflate dincolo de locul unde prezentaţi taloanele de îmbarcare sau de la bordul aeronavelor operate de o Companie Aeriană din UE.

Noile reguli se aplică începand din 6 Noiembrie 2006, pe toate aeroporturile din UE, precum şi din Norvegia, Islanda şi Elveţia, şi sunt valabile până la o înştiinţare în prealabil cu toate modificările prezente la această dată și cele viitoare.

CE ESTE NOU?

Când împachetaţi

Vi se va permite să luaţi doar cantităţi mici de lichide în bagajul de mână. Aceste lichide trebuie sa fie în recipiente individuale de maximum 100 mililitri fiecare. Trebuie să puneţi aceste recipiente într-un ambalaj din material plastic transparent, care se poate reînchide, dar nu mai mult de un litru per pasager.

La aeroport

Pentru a veni în ajutorul operatorilor de control de securitate, trebuie:

să prezentaţi operatorului pentru examinare toate lichidele pe care le aveţi, în punctele de control;

să dezbrăcaţi jacheta şi/sau pardesiul. Acestea vor fi controlate separat;

să scoateţi computerele portabile şi alte echipamente electrice mari din bagajul de mână. Acestea vor fi scanate separat.

Lichidele includ:

apă şi alte băuturi, supe, siropuri

creme, loţiuni şi uleiuri

parfumuri

spray-uri

geluri, inclusiv geluri de păr şi de baie

conţinutul ambalajelor presurizate, inclusiv spuma de ras, alte spume şi deodorante

paste, inclusiv pasta de dinţi

amestecuri lichid-solide

mascara

orice alt articol cu consistenţă similară

CE NU SE SCHIMBĂ?

Dumneavoastră încă puteţi:

- să împachetaţi lichide în bagajele de cală – noile reguli se aplică doar pentru bagajele de mână;

- să luaţi în bagajul de mână medicamente şi substanţe pentru dietă, inclusiv hrană pentru copii, pentru folosinţă în timpul călătoriei. Vi se va cere reţeta;să cumpăraţi lichide cum ar fi băuturi sau parfumuri ori dintr-un magazin de pe un aeroport din UE, situat înainte de locul unde prezentaţi talonul de îmbarcare sau de la bordul aeronavelor operate de o Companie Aeriană din UE.

Dacă sunt vândute în ambalaje speciale, sigilate, nu le deschideţi înainte de a vi se face controlul de securitate altfel, conţinutul acestora poate fi confiscat. (Dacă sunteti în tranzit printr-un aeroport, nu deschideţi ambalajul înainte de controlul de securitate la aeroportul de transfer, sau la ultimul, dacă tranzitaţi mai mult decât odată).

Este foarte important ca atunci când faceți cumpărături în tranzit sau la bordul avionului, să vă asigurați că respectați prevederile vamale ale aeroportului de destinație finală. Nerespectând aceste prevederi puteți fi amendat sau judecat sau să nu vi se permită intrarea în țara respectivă, iar Agenția sau Compania nu au nici o responsabilitate.

Dacă aveţi orice îndoială, vă rugăm să solicitați informații de la Compania Aeriană sau de la Agenția de turism înainte de începerea călătoriei.

De asemenea, vă rugăm să cooperaţi cu personalul Companiei, cât şi cu cel de securitate din cadrul aeroportului.

9. DISPOZIŢII FINALE

9.1. Prezentele condiţii generale sunt realizate în conformitate cu reglementările internaționale privind vânzarea biletelor de avion și asigurarea transportului pasagerilor.

9.2. Afişarea în Agenţie a prezentelor condiţii generale presupune obligativitatea Pasagerului de a le citi. Se consideră că Pasagerul care a cumpărat biletul de avion a luat la cunoştinţă despre conţinutul acestor condiţii şi el nu va mai putea invoca ulterior necunoaşterea lor sau lipsa de informare.

9.3. Prezentele condiţii generale vor fi aplicabile şi opozabile terţilor în toate situaţiile stipulate în cuprinsul lor.